Vision Care Professionals

What's in a name?

Wil je met je optiekbedrijf overleven in het snelveranderende retaillandschap, dan is het nu de tijd om actief te veranderen. Transformeren naar Oogzorg Professionals doe je vanuit een visie en een missie. Hoe zie jij de markt ontwikkelen en welke kansen vloeien daaruit voort? Die visie werkt als een kompas en geeft richting, zodat je team weet waarvoor zij moeten gaan!

Onderscheidend ondernemen in de optiekbranche betekent dat je als team meer moet bieden dan andere optiekzaken. Is dat ook jullie missie en staan jullie daar echt voor?

Hoe zien jouw huidige én de door jou gewenste missie er in de praktijk uit? Om te kunnen transformeren moeten er eerst een aantal zaken duidelijk gedefinieerd zijn en beschreven worden.

 

 

  • WAAROM anders?
  • HOE anders?
  • WAT anders?

 

Als je de antwoorden op deze vragen als ondernemer helder voor ogen hebt, dan kun je deze delen met je medewerkers. Zij weten dan wat er van ze verwacht wordt. Hebben zij alles aan boord om de nieuwe propositie waar te maken? Indien gewenst starten wij een traject van individuele ontwikkeling. De klantreis moet worden geborgd, zodat de medewerkers voldoende consistent zijn in hun handelen. Pas daarna mag je van de daken schreeuwen wat jullie aan onderscheidend vermogen te bieden hebben!

Vision Care Professionals of Oogzorg Professionals kunnen bovenstaande vragen als autoresponders beantwoorden. Als trainer, coach en consultant stel ik de bovengenoemde 3 vragen dan ook geregeld aan ondernemers en hun medewerkers. In de praktijk merk ik echter dat deze vragen meestal niet goed beschreven zijn. Dus je kunt raden naar de antwoorden.

Ik ben benieuwd naar jouw antwoorden en wil je graag support bieden om jouw bedrijf te transformeren naar Oogzorg Professionals of Vision Care Professionals.

Heb je behoefte aan support en/of intervisie? Stuur dan een mail naar mijn e-mailadres. Ik neem zo snel mogelijk contact met je op.