Even voorstellen

 

Optical Support is in 2004 opgericht door Harry Dickhoff. Na ruim 10 jaar ervaring als gediplomeerd opticien/contactlensspecialist en bedrijfsleider stapte hij over naar de optische groothandel. Hier heeft hij in ruim 12 jaar ervaring opgedaan in diverse marketing- en sales funties bij 2 grote A-merk leveranciers. Harry verzorgde jaarlijks vele trainingen, gastlessen en gastcolleges aan de diverse optiekopleidingen.

Hij is verslaafd aan maatwerk optiek en kent het klappen van de zweep door zijn jarenlange ervaring in de branche. Hij begrijpt de uitdagingen die u en uw team elke dag tegenkomen. Het vormt zijn passie om u en uw team te inspireren en uw winkel naar een hoger niveau te tillen.

Darwin zei al eens: “niet de sterkste zullen overleven, maar zij die het best in staat zijn zich aan te passen aan een veranderde omgeving".

En aanpassen doe je pas als je duidelijk voor ogen hebt WAAROM, HOE en WAT je anders en/of nog beter wilt doen! Ik ben dan ook erg benieuwd naar uw visie op de toekomst van onze mooie optiekbranche!

Heeft u een actueel Vision statement en een Mission statement voor uw optiekbedrijf. Kunt u mij kort en bondig aangeven 'Waar u voor staat?' en 'Waar u met uw team voor gaat?' Ambities en doelen hebben en dat vertalen naar beloften waar de klant op kan rekenen. Het ondernemen wordt daardoor veel leuker en effectiever. Ik daag u uit voor een strategische inspiratiesessie waarin we de missie en visie van uw team definiëren. We bepalen vervolgens welke capaciteit en competenties er nodig zijn om deze ambities waar te maken. En ook uw medewerkers weten dan (nog) beter waar ze aan toe zijn!

Optical Support heeft zich gespecialiseerd in het verbeteren van de commerciële slagkracht en de klantgerichtheid van uw onderneming. In mijn visie is ontwikkeling en persoonlijke groei van uw medewerkers de sleutel tot succesvol ondernemen!

Optical Support biedt tal van diensten die u helpen het rendement van uw optiekonderneming te verhogen.

Harry Dickhoff

Bent u ook benieuwd naar het verbeterpotentieel binnen uw bedrijf? Producten en diensten lijken steeds meer op elkaar. Bij het kopen van producten geven kleine dingen vaak de doorslag. Wees creatief en verras uw klanten met emotionele meerwaarde(n) in plaats van het instrument “afgezaagde prijskortingen”. Kies voor 'product plus' in plaats van 'prijs min'. Het regelmatig beoordelen van de prestaties van uw verkoopteam is voorwaarde voor groeiend succes van uw bedrijf. Verkoop is het hart van iedere onderneming en van vitaal belang voor een goede doorbloeding en het daaruit voortvloeiende succes van uw onderneming.

Het is daarom van groot belang dat uw verkoopteam goed functioneert en optimale prestaties blijft leveren. Inzicht in de prestaties van de verkoop en de commerciële processen is echter een vereiste om te komen tot betere verkoopresultaten. Daarnaast is het nodig om regelmatig op de gerealiseerde efficiency te beoordelen.

Harry Dickhoff

Het is belangrijk dat uw verkoopteam optimaal blijft inspelen op ontwikkelingen uit de omgeving. De laatste jaren is voor veel bedrijven de verkoopsituatie sterk veranderd, onder meer vanwege:

 

  • - de opkomst van e-commerce en e-business;
  • - steeds meer informatie via nieuwe media;
  • - het steeds breder worden van het aanbod van producten en diensten;
  • - de toenemende innovatie in producten;
  • - het professioneler worden van het grootwinkelbedrijf;
  • - concentratieprocessen bij aanbieders en concurrentie.
Harry Dickhoff

Deze ontwikkelingen kunnen het nodig maken om aanpassingen in uw verkoopteam aan te brengen. Nu lijkt meer dan ooit het moment aangebroken te zijn om de performance en toegevoegde waarde van de commerciële functie te beoordelen. Optical Support biedt tal van diensten die u helpen het rendement van uw onderneming te verhogen.

Wat zijn uw plannen voor dit jaar?

Optical Support wil graag een contributie leveren aan de ontwikkeling en persoonlijke groei van u en/of uw medewerkers. Veranderen is de sleutel tot succesvol ondernemen en verbeter zo de commerciële slagkracht en de klantgerichtheid van uw onderneming. Harry helpt u graag!

Graag kom ik met u in contact, dan gaan we samen aan de slag om uw omzet te verhogen en uw toekomst een beter perspectief te geven! Geïnteresseerd, stuur dan direct een mail naar mijn e-mailadres. Ik neem zo snel mogelijk contact met u op.