Onderscheidend verkopen

Omschrijving training

In deze training worden theoretische aspecten in hoog tempo afgewisseld met praktijkgerichte oefeningen. Je leert op optimale wijze in te spelen op de wensen en behoeften van jouw klanten. Je leert in deze training wat de succesbepalende criteria voor klantenloyaliteit zijn en wat een klant waard is als hij zijn verdere leven bij jou blijft kopen. Gesprekstechnieken en de toepassing van gerichte open vragen komen uitgebreid aan bod. Je krijgt waardevolle tips waarmee je de volgende dag direct aan de slag kunt.

Voor wie?

Bestemd voor alle optiekmedewerkers.

Doel van de training

    • inzicht krijgen in het communicatieproces
    • inzicht in een goed verkoopadviesgesprek
    • het aanscherpen van verkoopvaardigheden
    • meer verkopen voor meerdere gebruiksmomenten
    • een andere kijk op klantvriendelijkheid en klantenloyaliteit
    • hoe om te gaan met klachten en weerstanden?

Inhoud

    • wat bepaalt jouw toegevoegde waarde?
    • wat is een klant waard?
    • klantenloyaliteit
    • verbale en non-verbale communicatie
    • luisteren (actief en passief)
    • gesprekstechnieken, van monoloog naar dialoog!
    • de strategie op afwijzing; "Nee, ik kijk even rond"
    • de structuur van een optimaal verkoopgesprek
    • soorten vragen en vraagtechnieken voor effectieve verkoop?
    • hoe verkoop je meer producten voor meerdere gebruiksmomenten?
    • omgaan met weerstanden (duur, korting)
    • “Ik kijk nog even verder” en “Ik denk er nog even over na”, en dan..?
    • afsluittechnieken

Duur

    • 2 of 3 dagdelen

Maatwerk

Deze training kan in overleg en bij voldoende deelnemers als maatwerktraining bij jou in de winkel worden georganiseerd.

Geïnteresseerd

Stuur dan een mail naar ons e-mailadres. Ik neem zo snel mogelijk contact met je op.