Quickscan

Voor wie is een verkooptraining geschikt?

Tijdens intakegesprekken voor verkooptrainingen hoor ik vaak dezelfde statements van mijn opdrachtgevers. Hieronder treft u een aantal van de meest genoemde statements aan. Tijdens mijn observaties in hun optiekbedrijven krijg ik dit in praktijksituaties vaak bevestigd. Herkent u één of meerdere van deze statements dan wil Optical Support graag een contributie leveren aan de ontwikkeling en persoonlijke groei van uw medewerkers.

Mijn medewerker (m/v)…

    • maakt tijdens de begroeting niet direct voldoende contact met de klant.

    • behoudt tijdens het verkoopgesprek onvoldoende de leiding.

    • komt soms onzeker over bij de klant.

    • verkoopt ‘conservatieve’ monturen.

    • verkoopt vaak ‘veilige’ monturen, zoals bijv. randloze- of glasbrillen.

    • verkoopt vaak nieuwe monturen die net binnen en uitgeprijsd zijn.

    • confronteert de klant met een tafel vol met monturen.

    • verwart in plaats van ontwart de klant.

    • geeft vaak brillen 'op zicht' mee naar huis.

    • bestelt heel vaak zichtmonturen voor klanten.

    • inventariseert de wensen en behoeften van de klant onvoldoende.

    • stelt onvoldoende open vragen.

    • is soms langdradig en durft niet 'to the point' te komen.

    • luistert niet goed naar de klant.

    • heeft onvoldoende oog voor non verbale communicatie.

    • maakt geen tussentijdse resumés.

    • vertaalt de verkregen informatie niet voldoende naar kijkoplossing(en).

    • denkt te vaak voor de klant.

    • heeft onvoldoende kennis van nieuwe producten.

    • en de voordelen die deze voor de klant bieden.

    • heeft moeite met het verkopen van de toegevoegde waarde(n) hiervan.

    • kan dit niet in Jip & Janneke taal uitleggen.

    • overlaadt de klant regelmatig met 'technische verbale diarree'.

    • biedt onvoldoende alternatieven als goed-, beter-, best-optie aan.

    • heeft onvoldoende overtuigingskracht tijdens het adviseren.

    • kan niet goed overweg met weerstanden als:
      • 'Wat bent u duur?'
      • 'joh, al die monturen zijn toch hetzelfde'
      • en 'Ik krijg toch zeker wel wat korting?'

    • durft de verkoop niet effectief af te ronden.

    • heeft onvoldoende telefoonetiquette.

    • verkoopt zelden meerdere kijkoplossingen aan één klant.

Geïnteresseerd

Stuur dan direct een mail naar ons e-mailadres. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.